fredag, 12 april 2024 11:01

Ingvild Kjerkol går av som helseminister

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)
Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (Ap) under pressekonferansen på statsministerens kontor SMK. Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (Ap) under pressekonferansen på statsministerens kontor SMK. Foto: Cornelius Poppe / NTB

Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) bekrefter på en pressekonferanse fredag at helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol (Ap) går av.

– Jeg har konkludert med at det vil være svært vanskelig å fortsette den krevende jobben som helse- og omsorgsminister, sier Støre på pressekonferansen.

Statsministeren la til at helse- og omsorgsministeren har ansvar for mye forskningspolitikk. I tillegg sa Støre at han var lei seg, og at Kjerkol er en av de beste politikerne Arbeiderpartiet har i hans øyne.

– Vi har satt stor pris på Ingvild i regjering, både som minister og fordi hun er en sterk politiker, sa Støre.

Kjerkol bekreftet samtidig konklusjonen som har kommet fram i mediene.

– Nemnda har besluttet å annullere masteroppgaven, sier hun.

NTB

Andre saker å lese

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

23-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

Flere av de norske VM-stjernene var usikre på det virale norske rofenomenet, men i natt omfavnet de det etter den dramatiske seieren.

Les mer i RingeriksAvisa

Fotball 2. divisjon menn søndag avdeling 2, tabell

22-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

Hønefoss holder seg godt oppe i den øverste delen av tabellen.

Les mer i RingeriksAvisa

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

22-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

Ståle Solbakken og Norge møter Senegal i VM på et tilnærmet fullsatt stadion i New Jersey natt til tirsdag, foran landslagets største publikum siden 1957.

Les mer i RingeriksAvisa

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

22-06-2026 Reiseliv Pressemelding - avatar Pressemelding

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

Vi spiser mer, sover lenger og blir mer spontane. Men to ting tviholder vi på: knekkebrød og klaging. Det viser en ny landsdekkende undersøkelse gjennomført av Apollo.

Les mer i RingeriksAvisa